Tuesday 5 October 2010

dahlah. ndakku tauk lagik.

Assalamualaikum,

puas dah. puas dah kitak urg raya?? rindok lah? rindok lah kitak urg tek?!! aihh

k dah. this is my time. get outta of my way (terus chorus ngembak lagu kak kylie)

ku nak ngerepak tok aihh. ku nak bersaduk tok aihhh. dgr ahhh. baca ahh.

phd. mmm. why oh why? kenak la aku molah phd tok at first place. kepak aih. tensen aih. sikpat ku. sungguh d ujung2 waktu tok rasa cam makin tertekan jak aku. huhuhu.

camtok. ariya aku adalah meeting n ngan sponsor projek. ngan mak hayam n bapak hayam sekali. akulah yg present. mun di ekot kan. dlm meeting tok. sidak akan finalise yang kerja exp aku dah abis. sik perlu molah labwork agik. mak hayam pun dah berjanji.

mak hayam: oon, lekak meeting tok klk. aku rasa sponsor akan puas hati. sidak sik akan suruh kau molah apa2 gik rasanya. result kau pun dah ok. so i think abis meeting klk kita boleh mula writing up. stat polah literature review lah dolok.

aku pun rindok lah. so insyaallah dapat abis on time. sik perlu lah nak extent. udah2 la. sik mok ku raya sitok lagik koh. urg lain gago beranak berbini, aku masih juak melungak lab segala. mencikku!

so dalam meeting ya. basically sponsor puas ati. result pun ok juakla. sik da apa gilak nak diubah. just polah exp ala2 celah2 gigi jer. sik byk gikla.

tapi ku sangkakan panas sampai ke petang, rupanya panas sampai pukul 10 jerrr. lepas tu ribut petir uols. mek pasrah.

dlm meeting ya tek mak hayam duak bapak hayam pulang sabotaj. bencikku. sidak sponsor ok-ok jak. sikda lah gago apa2 gilak.

bapak hayam: mmm result tok ada pelik sikit. mmm cam sik konfiden jak aku dgn statistic tok. mm aku rasa kau patut ulang lah exp tok

mak hayam: mmm aok, aku pun rasa kenak ulang.

leh sikkkkk!!!! bencik ku. ko ingat senang kah ngulang2 pia. ko ingat rasa nyait simoh baju kurung kah. yahhh bencik ku. sigek exp ya makan masa, paling cepat pun sebulan setengah. so dua exp 3 bulan uols! leh sik!

yang mak hayam tek. cara nya madah. macam nya jak molah. sik sidak sponsor ya tauk yang aku bertungkus lumus gigih tdo lam lab molah semua ya. nya tek cam excited jak nak ngulang. mencikku!!

so sponsor tek ekot jak la cadangan parents hayam sabotaj anak sendiri. so aku kenak ulang lah juak! mun dah ulang gitok, bila aku nak abisss tokkkk. mencik ehhh. ku nak balitttt. aku bencik UK tok!!!!!

aku coba terimak dgn hati yg positif. sabar oon, sabar. sikpa bah. buat jak sehabis baik. sikpa bah. tahan jak dolok.

so lekak ya, aku coba lah bincang. aku nyk, kenak perlu ulang. sik boleh kah stick to result yg kita ada.

terus tiba2 nya datang hantu

mak hayam: why do you annoy me!! kau sebagai saintis sik patut nyk benda gia!! kau datang sitok molah research sik perlu kira berapa kali molah. kau kenak molah juak.

aku: no aku just nyk, nyk jak. sbb sidak lain dlm lab repeat 2 kali jak pun.

mak hayam: kenak ko mesti banding ngan urg lain!! kerja kau, kerja kau la!

celaq sik??!!! ko kacak kah?? ya jak tanyak ku.

ok fine. aku sik kisah lah ulang. aku sik kisah lah kerja keras. yang aku sik tahan. yang benar2 sik tahan. mala jak kenak anok mak hayam, mala jak kenak terngak. bukan main2 terngank. kenak anok sik effisien, sik pande manage, kenak anok annoying.

ya jak bukan main lemah lembut sopan santun aku tok di padah annoying. celaq sik! sakit jiwa aku aih. bena ku madah. nya ingat nya sapa! tauk semua benda kah! aok aku tauk nya cikgu. sik perlu bah gia. betol nyyruh urang sik suka. sik kisah lah. aku boleh sik tdo. datang weeknde molah kerja aku sik kisah. aku boleh tahan. tp dah aku gigih gia. kenak nya perlu neriak aku benda2 yang kecik. benda yang boleh dipadah bagus2. kenak perlu madah secara kasar!

bena ku madah, mun santet ya sik berdosa, mmg dah kenak santet dah rompuan ya. harus pagi2 nya bangun tdo nagga muka nya angus!!! ku bencik!!!

pia merasa kau, bangun2 tdo terus kelihatan sebegini!

nya ingat nya hevat gilak kah??!! mun kau hevat, dah lamak dah kau jadi lecturer sitok kohh. sik ko jadi postdoc 10 tahun koh. post sik permanent! urg lain. 2-3 taun jak terus nait pangkat kau masih juak postdoc, dudok opis kongsi 3 orang!! yahhh.

aku sik mintak dipuji. sik mintak dilayan istimewa. kelakar bagus2 sikpat kah. kelakar biasa2 secara professional sik boleh kah? aku fed up aih. semua benda nya suruh aku polah. jarang lah aku lambat molah. semua di mintak nya i try my best to fulfill.dahla setahun2 tok aku sik pernah sekali pun mintak cuti. yang nya tek gi balit kpg lah kau, nait cruise lah kau. mencikku! dah mun nya mintak tulong something ada lah kedak urg bait ntah papa. merik coklat lah kau. ehh ada ku kisah ngan coklet ko ya!!!

selamak tok sidak sponsor mayar gaji nya. nyuroh nya molah. kakya nya nyuruh aku. kira tek phd aku lah. anyway aku don't mine lah. phd aku, aku polah la. tp perlu kah kau treat aku kedak uras!! cleopatra ker kau??

madah benar. aku stress nektok. napsu makan sikda. tdo sik nyaman. badan ku sengal2 jak. rambut ku gugok2 jak ala2 iklan shurei. sakit aihhhhhh.

aku tauk, quitting is not an option. just that kadang2, aku sik tahan...

Wassalam.

17 comments:

DeLancrettLurpak said...

sabar bah on.. ya nama dugaan molah phd.. org lain dugaan tek parents dak nya sakit, ada urg dugaan bercerei indah laki bini,aku tek dugaan sikda org mok nangga anak ku, apa tek aku duak laki ku belajar juak, nursery bukannya murah, arum bulak sebulan feenya tek dptku mayar loan sebulan kei rumah setengah juta di kuching.. apa2pun back to basic, sabar banyak2, mun sakit ati gilak, sabtu tok ko pegi ke Harrods London nun.. hehehehe..

Faizal n Fashitah said...

Nampak glak tenaga ko kenak peras oleh sidak. N nampak glak makhayam ko ya jenis nok suka angkat2 pler sponsor. Cousin aku molah PHD sinun sikda trok glak kedak ko tok. Yalah nok nama dugaan tuhan merik ko ngan si makhayam ya.. sikpandei juak ku nak madah apapa. Mun aku madah `sabar jak oon' tang annoying jak word ya dalam tgh manas2 kedak ya hoh eheh..

Amni said...

Yala mek bencik molah kerja lab... konon tek nak sambung master, tapi takat degree pun kmk dah sa ampus nak ngabis kerja lab.. mala ulang.. haihhh... kmk tabik kitak dapat nyambung sampei phd molah kerja ya semua.. terus kan! alang2.. mun da sa nak quit, pikey jak, rugi bah ngabis masa di UK mun balit sik mbak oleh nak? chaiyok2!!!!!

saytunt yang fabulous said...

sik pandey saya nak madah apa...sbb mun saya madah lak,saya sik merasa kata org...apa yg saya boleh padah,sabar n teruskan osaha anda....saya tauk anda boleh...^_^

Kenny De said...

kejelesan yg menebal dlm drik ckgu ktk ya bro.jgn diduli gilak org gia.kta ekot jk wpun pedih.amal jak senyum salu.pande nya malu ngan dikpun.senyuman sinis.think positif bro.surely u can lah.all the best!

AmirFX said...

Santet jak sia.. Carik student indon kat sinun nak pandey nyantet orang... haha..

ztie said...

yarabbi. kenak mak hayam ya camya gilak bah? bukan main gik merik perasaan asak atinya tek padah sik pelu repeat. huuu... saba2 jaklah... pk duak tiga juak kmk tok mun nak nyamong ya gik.mek doakan ktk dapat abis on time dan beraya d kuching gk oww...

Tia said...

kali mak hayam ada signal2 embak u ngedet tapi u sik layan ndak? mun sik nya jeles nanggar rambut u...

Khaisya said...

alang2 ya..dugaan bah.. ktk mesti boleh!!!.. :)

Anonymous said...

bgs juak kitak nulis kedak tok at least ada feedback oo..tapi mek rasa nak, yalah dugaan, without it we can never learn,
kitak dapat ur phd the hardest way..lepas tok, apa2 dugaan dtg nak on, kitak dh biasa dh, dh sik lut..mun kitak balit malaysia n kerja sitok, n org meras kitak kedak mak hayam ya, mesti dalam ati kitak mdh..uh dolok ku terok gik kenak, tok nothing..silap2 kitak boleh mukak consultant jak on, on"macamne kita boleh bertahan mu dapat mak hayam sebegitu"..haa..hehe

Khairul Onggon said...

ya rabbi.. ya bok mena ngerepaking.. tedah nangan u sia oon.. sabar jak.. mena ya, sib bait santet ya sik halalan thiyibbah mun ndak kenak dah nya santetkannya jongonya senget kah apa.. hehehe... Sabar oon.. ada 2-3 hari gik lamsyawal tuk, Selamat Hari raya Aidil Fitri di sinun.. Kmkorg masih beropen house makan lenang, kelupis, ketupat rendang di situk.. Takorg ada? haha.. Larikkkkkkk...

f.loren said...

mari lewww dtg ke londonn, saya hidangkan kasut frada segalaaa

kejawak said...

nyah-heyy, aku setuju dengan farah. gi soping tak duak sinun. retail therapy tek konoknya. nambah koleksi frada vurverry koh.

bak kata odio, mun nak madah sabar time tok cam annoying jak. nak madah boh give up. ku tauk ko sik kan give up.

jadi ku nak madah, SANTET JAK SIA!!! SIK PERLU SANTET MUKA ANGUS. SANTET NYA BISUK JAK! sikit jak ya bah. palak jak. erkkk

(aku doa kau akan extravaganza tabah dan cepat-cepat abis. aminnnn)

oon said...

dear kitak urang,

maksehhh lah kata2 hikmah ktk urg. nang benar ya, gine pun sabar jak lah nak ooo. ne pat molah papa nak.

ps: sapa pande nyantet tek?? hehe

Globalized Dayung said...

Oon....kita semua sama ja...ku rasa mok ngempas buku2 ku atas lantai tapi kaki ku pulak kembang kenak buku2 ku...parah2 eh sampai sik nampak c ne ku buang buku aku ya...10 taun postdoc apa benda dipolah nya...sitok 2taun ja dapad jadi Assist Prof....something wrong ngan yo koh..kali attitude ya yg sik berapa eh...Oon ulang aja & btw ko start aja literature review ko ya sbb ku tau mak hayam ko nang aka n suka meri ko beberapa kali draft sebelum ko Viva...

Ida BorneoLove said...

sabar jak lok. Jgn give up.

...farah nak merik kasut indah eh :P

Azzahrah said...

quitting is not an option...aku paham gilak rs kau oon..totally get it...kdg2 ku rs pia juak, rasa stuck jak, rs sik nampak jalan keluar, bila rs dh bekaol, balit2 rumah, miker gik, nang sik pnh abis bepiker, kata org sumak ndak jak..aku pnh rasa juak nak quit phd...tp sikda choice...sapa nak myr utang ratus2 ribu oo..just hang in there oon...maybe someday, we find the light at the end of tunnel