Wednesday 15 June 2011

sik selamanya ko mok feeling2 eva mendes, ada masa ko harus feeling2 emma watson. haih.

Assalamualaikum,

mulanya camtok, masa aku gik sekolah, rambut aku nang sik pernah panjang lebih dari telinga. sik pernah lebih dari kolar. nang ngekot peratoran kata urang. cikgu nyuruh pendek, pendeklah. cik sar, cik anah nyuruh potong, potong lah. sik ku melawan koh. rambut gondol, kedak askar lah, flat top lah, kedak nobita lah. nang sukati jak urang mesen, rambut aku tek pun meher, sisir pun sik betol. ceridak juak kedirik. kakya nguntin rambut pun kedey mur-mur jer, gambier road ada, electra house ada, kakya tek, atas kedey sebelah cekor tingkat 2 ya pun ada. yang ku rasa ala2 rumah2 ‘ayam’. matilahh speku.

anyway, sebenarnya jiwa ku meronta masa ya, aku rasa everytime lekak aku nguntin rambut, mesti aku sik puas ati, tauk ada ku rasa jaik. benar. tp masa ya kita sik berduit dirik pun nak. aok jaklah d mbak cik sar, dekat pondok sebelah klinik perancangan keluarga jalan jawa ya pun ada uols. yahhhh.

sampe lah aku belaja u, masa u, pandey lah sikit gi salon nak, itu pun wisma seberkas tingkat atas abis nak paling mur jerrr. ya pun aku dah rasa besttt.

kawan2 ku lain byk jak nginang rambut panjang, serius aku jeles, mak bapak ku nang pantang lah nya aku nginang rambut panjang. patuh juak lah aku tek, sikpat juak nak nginag rambut panjang, tp hati ku meronta aih. aku rasa, cik anah sik nyuruh aku kacak kahhh. ku down! ku down! bukan aku berambut panjang sbb aku mok kedak rompuan, pun lagiklahh bukan aku mok jadi rockers. haih. aku mok jak sebab suka, sbb aku rasa aku vevas! aku rasa aku dah dewasa! (nang perlu ngentak2 kaki ala noorkumalasari dalam Esok Untuk Siapa)

asal aku balit ujong minggu dari unimas jak. adalah cerita tok.

sabtu pagi circa 2002, oon baruk banngun tdo, nak gi jamban.

cik anah: ada kitak nagga rambut kitak lam cermin, dah kedak saloma dah!!

oon: nang perlu saloma!

minggu sigek gik

cik anah: camyalah rupa saloma bangun tidor

oon: haih, nang pernah mak berhosmate ngan saloma

minggu sigek gik

cik anah: pa ma rambut kitak kembang kedak saloma ya

oon: saloma make wig, iols natural uols!

minggu sigek gik

cik anah: abang, guntik gik rambut kitak nun. biar kemas kit bah, nampak kit kedak nemiak U, tok kedak Saloma dah

oon: haih, saloma gik, nangis saloma lam kubur nun. Al-fatihah

cik anah: aoklah, kedak amy winehouse!

yah!

anyway dah masok kerja bok lah ada lah sikit dpt nginang rambut panjang, ya pun setakat tahap2 panjang gambit saifullah jer (sapa tok, perlukah namanya pia. prema yin?? sapaaa. ko mampu bertandak tepi peti ais??)

so ada peluang nyambong belaja, out of all the places, aku milih UK. kenak? ada 3 sebab.

  1. maok improve english, sampe kelakar berbuih2
  2. maok gi tanah asal usul. PARIS. matilahhh.
  3. MAOK NGINANG RAMBUT PANJANG

yahh ko ada sbb nyambong belaja kerna nak nginang rambut, xda terus sebab nak nyambong karier kah apa indah nakk haha. bukan apa, mun jaoh dari cik sar n cik anah, tenang kit nyawa ku berambut panjang. mundak bangkit Saloma dari kubur, mala kenak sebut nama nak ooo.

  IMG_0401

ari teraher sebelum gi UPM bintulu, here with kak egeh n pak dukun. (jah sikpa ku engkah gamba ko sik bertud kah? kedong ram ko kac juak lam tok, mun sik ku nyonteng rambut ko make paint kah hehe)

IMG_0740

sanak saudara turun ke epot nganta miak nama oon ke UK oiii

 

 DSC00373e

   IMG_0777e

 IMG_0801

 IMG_0896

Picture 020

IMG_1726

  baruk mula2 sampei oii, dah setat nak tumbuh rambut gorjes.

so dah 3 tahun lebih ku d UK tok, dapatlah feeling2 legolas. sekali jak ku nguntin, aku nguntin ya pun sbb ku  angol masa balit kuching 2009, mala d kersik cik anah nak. ada gik cerita saloma. kakya terus motong pendek feeling2 ben barnes. tp apa sik sama punnnnn. ku down!

12164_195874439904_809854904_2721970_4496475_n

potong kit masa balit 2009. sik kedak ben barnes punnnn.

37565_1502946090404_1136775232_2552566_2766893_n

vienna, odds farm and cliveden 371

dah setat panjang gik dah rambut

nektok dah sampe masa nya, madah benar, aku rasa dah cukup, aku rasa dah puas berambut panjang, aku tauk rambut aku kacak, gorong2 manja d ujong (ko mampu molah statement gitok). aku rasa dah mula angol, aku rasa dah terlalu feminin juak (feminin katanya)

200663_1778125265879_1621801073_1713866_7358984_n243510_10150263417305491_664065490_9344768_3840026_o

259388_10150263463430491_664065490_9345407_2288398_o

255999_10150263417170491_664065490_9344766_7313704_o

00n 2011. yahhhh. mana tak makan hati rohana jalil. erkk.

rail station, Reading.

ada sorang romputeh tok masok lam jamban, nagga aku, kakya kuar gik, nagga pintu jamban, kakya nya masok gik. kakya nya nanyak aku.

omputeh: excuse me, is this the men’s wash room?

oon: yes

haih, motip ko nyk aku, ko ingat aku women kahhh. apa ko ingat tok jamban ally macbeal kah campor laki rompuannn. mencik ku kauu. down gik.

suro malaysian hall, London.

ada lah urang melaya tok, masok lam suro, aku ngenjok tangan, ala sik maok salam ngan aku indah

bang melaya: mmm

bang melaya: eh aku ingat kan perempuan, rambut tu potonglah sikit

haih. motip ko nyuruh aku nguntin rambutttt. kenal aku pun sik. sukati I lah, I chantek!

kedey pakistan. nak meli manok, baruk balit dr gym

abang paki butcher: hi where are you from?

oon: from Malaysia.

abang paki butcher: mmmm (nangga aku dari atas dibah, 2-3 kali nya nagga)

abang paki butcher: your face look like a woman

oon: .... ooo (senyum jakla aku, sik tauk ku nak respon apa)

terus downnnnn balit dari meli manok, ya jak rupa dirik ku meher, balit gym badan peloh, make tracksuit,  dipadah women, sik makan hati mimi zarina?? haih.

so balit dari kedey manok, terus aku molah appointment berguntin rambut, aku sik duli gik, dah dah la, cukuplah, dah puas dah aku, aku dah cerik rambt panjang. aku tauk gine rupa aku rambut panjang, so aku puas hati. panjang kah pendek kah, dua2 iols chantekk. i sik uli!

DSC_3497 ok lerr tuuuu. sesuai di buat menantu kannnn. erkkk.

201852_10150237969460491_664065490_9103410_4866566_o

tapi kadang2 tekenang juak ram kac. chemmm ni tukkkk. ku ngansaaa.

Wassalam.

20 comments:

si venusia said...

rambut panjang kacak! jeles mpuan sik berambut dakya. tapi rambut pendek hensem. :D

AmirFX said...

Ada iras2 orlando bloom.. Wahhh.. Pujian melampau tok... haha..

Anonymous said...

Masuk juak sidak 2 dlm blog ktk nak..hahaha...sikhal shah, panjang or pendek rambut ktk, ktk still malatops a.k.a vogue....

Paduhal, tsgtlah suka kt rambut ktk..mun tauk hari ya..mintak sikit masa jumpa kt Reading St. :P

surie wan said...

KAC ram ya.. stail eh....

mangsibersamajabatanku said...

rambut pjg..ado juak cam upo Fazura..tp duak kali ku nangga dam cam upa Ning juak!

hhehehe..ko bnar juak Onn, Cik Sar ko peminat Saloma. X mok ko samo pesen cam idola nyo bahhh! ko eksen x paham juak!

Kak Yus said...

duak-duak style kacak...tapi mun sik berjanggut ya, nang kedak ompuan dah... =)

Khairul Onggon said...

Yohhh... or-put ya ingat ompuan kah? kekeke... Tapi nak, rambut pendek ya nang hensem aieee.. kedak eron ajis jak eh... kekekeke... Kedak bang nuar jen pun ada... :P

Tia said...

adeh..... jenaka

tapi i suka u berambut pendek ...very the kac!!!! hensem lagi! tang inesen jak rupa..

mun mak datin kaya nanggar u, sik dipolahnya menantu tapi.....

F. said...

Lucu kitak oon. Nak part saloma ya nang lekik2 kmk tetak.. aok eh. sikda org lain. org ninggal saloma juak kenak..

anyways.. dont u worry, you look good with short hair... :D

eeeee seronoknyaaaa said...

hahahhah part mok kedak ben barnes yang nang takleh blah arrrr bak kata urang melaya. sak lah ngembak gambar ben barnes gi salon.

(boleh sik ngkah pic ram kejong ya??? perlu kah???)

f.loren said...

Aahah ku pahamm. sebab ku down juak nangga rambutttt pendek ya. sik suk gik ngambar aihhh. tapi tetap kacak tek sekpa lah nak ohhhhh, harus confidency. ahahah

T in FL said...

ku ngansa ko nguntin rambut. Lupak ku nyuruh iboh dibuang rambut ya. Boleh di donate ngan www.locksoflove.org, pakei nulong nemiak cancer patients nok sik berambut bah.
Neway, bila balit KCH tek? Ku balit juak, Insya Allah. Dapat encerik raya di KCH taun tok...yippah!

f.loren said...

btw, kak egehhhhhhhhhhh! kacak kitakk sia. very the career woman uolss!

Dewi Hiu bt. Iskandar Hiu said...

kacak sekal wambut pjg ktk... tp nang bertukar personaliti lah bila dah bewambut pendek. nang rupa dah mok settle down. apakah? hahahaha.

n i e z a said...

kamek vote rambut pendek cause hensem! rambut panjang cantek tp yalah, jeles mek nangga rambut kmk x sekacak ya. :p

Anonymous said...

yeyyyyy..
rambut pendek..
kack ^__~.. well, u look better dengan rmbut pendek tp rmbt pnjg nang kacak bah.... rambut jak lah...

-ju-

erinulat said...

hensem dahh. jd laki sejati udah! yere. kaccccc.

Rudy Iskandar said...

coba ku di UK nun..very commercial photoshoot ku polah ngan ko....hehehe

stailo gambar last ya..

[tErOmPaH bIrU] said...

hensem apa! :D

Anonymous said...

ahaha..teribur maca post ktk eh. ktk mpun ayat2 n cerita setara pengiburan ngan kak lehot. tp ktk versi bait gk bunyi la ahaha. (Qamar)