Monday 21 February 2011

kaktoklah ku start writing

Assalamualaikum,

kol 7: bangun suboh

kol 8: alarm berbunyi. “mmm awal gik tok, setengah jam gikla ku bangkit”

kol 8.30: alarm berbunyi gik. sik ngr bunyi alarm

kol 9: alarm berbunyi lagik. “mmm awal gik tok, ari sejok tok. tdo gikla kejap, kaktoklah aku start writing”

kol 10: alarm berbunyi lagik. “kejap la-kejap la, sikda apa nak di sengaut bahh, kaktoklah aku start writing”

kol 11: alarm berbunyi lagik. “haih-haih dah kol 11. mmm kejap lok lah, alang2 ku bangun tgh hari lah. bukan dpt molah papa pun, kaktoklah aku start writing”

kol 12: alarm berbunyi lagik. “mati kita dah kol 12. bangun lah aku tok” (sambil pose2 iklan nivea bangun tdor, sambil molah muka2 manjak nyium ketiak) “kaktoklah aku start writing”

kol 1230: bukak tv  lok. molah aik kupi. terkengkeng depan tv. “kaktoklah aku start writing”

kol 130: “mati kita dah nak pukul 2. mandik gik aku tok! kaktoklah aku start writing”

kol 230: keluar dr shower (sambil pose2 jelitawan lux, make tola engkodok)

kol 245: nagga cermin. nyabut bulu idong. micit black head. make toner garnier murah jer. make olay total effects murah jer-tapi tetap ku kacch.

kol 330: abis nagga muka. make loa bip (perlu kah di mentioned)

kol 345: “matilah ku lom semayang zohor chem ni tukkkk dah nak asar dahhh!!”, semayang jak dolok, kaktoklah aku start writing”

kol 40o: semayang zohor cum semayang asar. (matilah hamba ALLAH yang lalai. ampunnnn)

kol 415: aihhh lapar eh. mukak peti ais. mmm xda papa. makan pisang jak lah. mukak tv lagik. molah aik kupi lagik, terkengkeng lagik, “kaktoklah aku start writing”

kol 5oo: “eh udah2 gik aku tok, start writing gik!!” mukak laptop, mukak fb. mukak you tube, nagga vclip miak cina bertandak burlesque, “kaktoklah aku start writing”

kol 630: “eh mati kita dah kol 6.30. haih. mmmm ku nak bermasak malam gik tok!!” carik resipi lam tenet. mmmm nak masak nasik tomati n ayam masak mirah lahh (sik alang2 nak oooo) “kaktoklah aku start writing”

kol 700: aihhh tomato xda, chemm ni tuuukkkk???? gi kedey lah.

kol 730: sampe rumah. k masak cepattttt

kol 830: bok abis masak. mmm makan jak dolok. “kaktoklah aku start writing”

kol 900: aihh glee malam tok, nagga glee jak dolok “kaktoklah aku start writing”

kol 1000: mati kita dah kol 10. harus ngadap laptop. mm bukak fb lok, cek2 blog lok. mmm bukak agik utube miak cina bertandak burlesque. tetak-tetak. gisin-gisin lagik “kaktoklah aku start writing”

kol 1130: aiiih mati kita, dah kol 1130. chemm ni tukk. mmmm alang2 nanga movie jak. ku x tdo lah malam tok. mmm nak nagga black swan laaah “kaktoklah aku start writing”

kol 130: mmmm emo lekak nagga black swan. apa ku mok jadi ballerina juak. chemmm ni tukkkk.

kol 2.oo: k bukak gi Word. mmmm apa nak di taip oooo. mmmm. mmmm. mmmm. aihh ku sik tauk eh. ku ngantok ehhhh. “ESOK jak ku start writing”

kol 2.15: nagga miak cina bertandak burlesque udik.

Wassalam.

12 comments:

Globalized Dayung said...

Shahrul @ Oon...tetak ja aku dr mula sampai akhir...biasalah ya mun time mok write tok nang liat abis! Aku tok baru ja abis 1 draft manuscript aku...kepak polah analysis tp write cuma 10 pages...sik ku rela gi antar aja trus...

Rudy Iskandar said...

writers block..hehehe..mbak gi paris jak lappy ngan result ya...ney tauk ada idea...

AmirFX said...

Haha.. Nang lucu miak cina nak bertandak burleque ya... Buntak ada jak diriknya... hahaa..

azizi said...

senasib la kita... kmk dah setahun dah gia... haha... coma kenak bego supervisor

DeLancrettLurpak said...

Oon: masa aku gi molah coding, ku padah "best juak org dah start writing ehhh, kejap dah siap". Kinek tok aku molah paper+molah coding= sik terkabir aihhhh...

polah writing laju kit, motivation is balit raya!!!

[tErOmPaH bIrU] said...

yahhhh.. bila nak siap writing ktk ya hihi.. chayo! chayo! :)

Faizal n Fashitah said...

Isok jak writing gik ekeekeke... lak isok sama juak ekeekek...

Nur68 said...

Oon, tetak jak kakak macam entry kitak tuk...ya2 udik di tanga nak miak cina bertandak burlesque...p)

izzatul nabila said...

kmk mok kdk ya juakkkkk..huhu.. tp xpat sbb berisik supervisor yg sentiasa ada due date nyuruh submit..tension ehhhh...nyesal milih sv ompuan..

yg bena,
adik

oon said...

dear den,

yalah kepak den ooo, tpi sikpalah alang2 bah, dah separuh jalan dah kau bah

dear rudy,

mun ku gi Paris sik rela ku nak mbak kerja tok. ku nak catwalk2 jak hehe

dear amir,

aokkkkk. buntakkkk oooo

dear azizi,

fed up ooo jiii. bencik ehhh

dear lurpak,

yah nag benar. haruss balit raya taun tok aihhh

dear terompah,

boringg aihhhh. bencikuu!!

dear faizal n fasitah,

tau takpe. esok sama ya juak nakk

dear kak nor,

yahhh mati kita tang ada kmk boring pande bertandak pia juak ooo haha

dear adek,

bagsu sv ada due date, dpt push kita mpun, mun kita mpun nak push boh jakla

Anonymous said...

lawak ktk oon!
apa nama video miak btandak burlesque ya tek? mok ngga juak lah k ngibuna ti stress juak!

-ro

KiKiHanakO said...

hahah.. nak nunggu idea writting tek kuar sik juak jadi.. tapi sik hal.. camtok dah writting juak.. haha!

gne tandak ya ooo.. coba ktk demo kit video tandak burlesque ya .. hehe