Tuesday, 2 March 2010

keder

Assalamualaikum,

telah jauh entah di mana, ada rasa hanya kuntum kasihnya....

sitiyaaahhh, ko ada update blog terus mak iti berlagu nirmala??? sik ada!!

sekda ku ngantong dirik ko adek-kakak. lom aku ting-tong berjajak tepi harrods. tapi yalah nang busy aku lately tok. minggu ya tek jak dari kol 6 pagi sampei kol 10 malam terkatok2 di lab. molah eksperimen lahh. sikkkkk. nyait teremen langsir kohh. yahhh.

nang ku xda masa nak update papa. muka blog tok pun xda. bulan ya tek, ada 3 kali jak ku update. lagikpun nang xda papa cerita best berlaku 2-3 minggu ya.

till last friday. adalah cerita saal. chemmtok.  lekak semayang jemat. aku  ngan my hosmate, azmil. nak balik ke lab. tgh2 berjalan tek, nangga miak tok, rupa kedak or cin, senyum2 jak ngan aku. tangga dekat2. eh anak buah aku! (bukan la anak buah bena2, anak kazen actually). agak la aku dekat tek

oon: aihh apa polah kitak sitok??

nya: mmmm ???

oon: aihhh kitak belaja sitok, aihh kenak sik madah kamek?? kitak sorang kah??

nya: mmm???

oon: (pahal miak tok, sikkan sampe UK sik pande kakar melayu agik nak)

nya: mmmm do i know you??

oon: mmm aihhh hamboi, berlagak diva yerrr, ke mari kau!! aku koyak sayap kau!

terus azmil narit aku.

azmil: ehh kau kenaper??

oon: kenaper aper? anak buah aku tu.

azmil: bila masa pulak kau ada bersaudara ngan org korea?? tu korean la!

oon: aihhh biar betol! anak buah aku tu! kan dia tegor aku tadi, senyum2!

azmil: hek eleh! ko ingat org tegor kau ker, dia senyum kat aku la, kiteorg sama precourse masa mula2 masok dulu la. sbb tu lah dia kenal aku

oon: aihhh ye kerrr. makk, malukuuuuu!!!

terus aku pose2 angkat kaki persis sheeda. sikda ku nyigor2 agik. tapi nak, nang gelak2 kedak anak buah aku. kedak kitak koh iqi. dgn tinggi nya, senyum nya, putihnya. mundak sik lah aku kompiden negor nak. ehh keder aku. dahlah!

Wassalam.

15 comments:

Ray said...

Wakakakakka...dah keder kedak ya gi ngorek tanah nun tapok jak palak tak sia Oon..:D

fLoRanCe said...

hehehehehhe.....malu eh....
coba ktk lalu eksen2 speak korea dgnnya pake kaber malu...
mun xpnde klaka korea gasak jak asal ada bunyi2 ala cina..hee~~

CoKeLaT-RaWkZ said...

Wakakaka.. malu weiiii ahahhaha..nasib sik dipeluk diciom nya Korean ya ndak kah jaharu hahahah

Kiky Kirina Abdillah said...

hahahaha...
adoh2...
ya nang konpiden jak lah negor...
mun kmk tek, maok ajak rasa nak napok muka lam baju..
hahaha

Rudy said...

adeh, ku paham perasaan keder ya..nasib nya sik pandei kakar swk madah "kamek bukan anak buah kitak lah" ahahhaa

enche' sot said...

cemya lah urang.. baruk mekrang tauk kau sik ngantong dirik di sinun.. hehe huhu :(

izzatul nabila said...

iqi jak d kl time tok... blaja kat taylor's mek asa...hahahahaha.... ya la kejeron gilakkk...hahaha

song hye gyo said...

aihhhh lelah ku ngajar kau kakar korea masa taduak blakon cita full house dolok. kenak ko sik nalo nya makei bahasa korea bila ko dah tauk tek? mesti nya alu terkesima. pa pakei ko kaver keder ko tek.

Kal Jis said...

aduhduhduh oon... ku tauk asa nikmat keder ya hehehe.... :P

Faizal n Fashitah said...

Wakakakaka... mun aku jadi kau ka Oon, eksen jak laa polah kedak urang gila sewel2 pas ya eksen2 kaka sorang dirik ekekeke...

f.loren said...

hahhhhhhhh KOMPIDENNNNNNNN!! hahhahaha pisann. apa di kompiden ktk gilak tekkk. nisottt! hahaha besodara ngn org korea, hebatt.

Anonymous said...

hahahaha....actually,mek nang laa rindok maca ktk pun blog towk walaupun mek xkenl ktk...mala tetak sowg...haha....lucu lucu...nang mek bookmark ktk pun blog...untuk menghilangkn boring...hehe..

Felicia F. Ramzi said...

bahaha...
mun kmk alu sik g kuliah 4hari4malam!
takut bertembong! hahaha

Felicia F. Ramzi said...

bahaha...
mun kmk alu sik g kuliah 4hari4malam!
takut bertembong! hahaha

MakModen said...

wahaha! konfiden! cemne jadi giya owh? tapi menar bah.. ada sorg miak sitok nang la kedak jiran mak mentua mek.. konfiden jak nanyak kakar srawak tek.. nasib bait nya org bintulu.. mun nya ormels nak kah kede... hehe...