Saturday, 21 February 2009

pintu

Assalamualaikum,

dalam sebuah rumah cottage ala2 hansel gretel, tinggal lah 5 org sahabat.

P (bukan nama sebenar) pemuda 30's asal greece, suka bermasak, very helpful, tp kadang2 grumpy, nang suka ngerepak.

A (bukan nama sebenar), berasal dr poland (adik kakak daria werb0wy uolls!) seorang gadis ting-tong, abu-abu nauzubillah, persona legally blonde.

S (bukan nama sebenar), berasal dr slovania, paling tua antara semua, peranan ala2 mak2 cinderella, thoughtful and warm. geng ngerepak P.

X (bukan nama sebenar), paling biak antara semua, asal dr china, sungguh pun biak, tp kenjar bergerek, with J, selalu sikda kat rumah, berambeh rumah J, polah apa?? tatau??

and finally there's O (bukan nama sebenar), the most gorjes, fabulos among all! yajak lah dpt ku madah.

Scene 1: Living room, Monday at 9 pm.

P: oooo sidak! aritok aku dtg nagga pintu sik berkunci! dengap2 jak terbukak. spa pun kerja tok! ku rasa mesti A!

S: ehh ko tok, tang alu jak nuduh A, ku taukla nya ting tong, tp siasat lah dolok. ne tauk X kah, nya ya pelupak juak

X: haruskahhh aku diseru, bukan aku okkayy, aku tdo umah J malam tadik.

P: ehhh nang ku rasa A pun kerja tok, xda urg lain. dolok nya juak lupak. tok dah kali keduak dah. tok ku nuggah nya!

P pun memanggil A

P: A! kau sik ngunci pintu rumah tok kah? aku balit nagga pintu dengap2 jak terbukak!

A: mmmm sori P. aku ng lupak, lain kali aku sik molah gik k.

P: ko sukati jak! mun barang ko kenak curi, brang aku kenak curi! sapa nak nganti! tok dah kali keduak ko sik ngunci pintu!

A: aok-aok, ku tauk, sori lah, tadik ku begaut bah, lagikpun sik da barang ilang nak, sik perlu nak moha rasa ku nakkk.

P: ne ku nak moha! nasib sik da benda ilang!

S: A, tok bukan pasal ilang sik ilang, tok pasal safety, mun ko kuar, coba cek agik pintu berkunci sik.

O: aoklah ko tok A. mun ada pak saok dtg tgh aku tdo pose2 mengairahkan, menggiurkan, matilah pecah selaput teruna! (sambil nyelin2 geram)

A: aoklah, sori adik-kakak.

Scene 2: Living room, Thursday at 9 pm

P: oo sidak! aritok aku dtg nagga pintu dengap2 agik, tok nyuruh ku manas tok! ne A ne!

P pun memanggil A

P: A! sitok kau! kenak pintu sik berkunci agik! brapa kali ku nak madah ngan kawu!

A: ehh bukan aku bah, aku sure, aku ada ngunci! ng bukan aku, aku sure, aku kompom, ng bukan aku sik ngunci nya.

S: A! aku tok dah ala manas juak ngan kau tok, bapa kali mek urg nak ngingat kau!

A: aihh bukan aku, ng bukan aku kali tok! kenak ktk org nuduh aku!

S: sapalah? X? X berambeh umah J! kau kah sik ngunci O?

O: mmmm siklah... mmmm aku da ngunci...

P: kmk org dah fed up ngan kau A! cobalah guna akal sikit! mun barang ilang, sapa nak nganti!

S: benar kata P ya.

O: aoklah... bena ya...

A: aihhh bukan aku! kenak ktk org nuduh aku camtok! bukan aku! bukan aku! tapi bukan akuuuuu (sambil berlagu kerispatih)

P: tang ngakuk jak sia! nang kau, xda urg lain gik!

S: mun benda kecik gtok ko lupak, dek dek gik benda besar. mok ko tok lupak juak basok berak nak!

O: aoklah... bena ya...

A: aihhh bukan aku aihhh huhuhu bukan aku huhu bukan huhu

P: sik ku rajin urg pebulak gtok, mun salah ngakuk jak! sak ati ku tok!

S: sik tauklah aku bila ko mok learn A.. kecewa ku ngan kau...

O: aoklah... bena ya...

A: bukan aku huhuhu bukan aku huhuhu bukan aku huhuhuu (sambil nangis2 berlari2 anak masok bilit)

P: merajuk! nangis! yalah tauknya! malas ku nak melayan agik!

S: aku pun sik tauk chemni nak ngajar adik ku ya.

O: aoklah... bena ya...

Tamat.

tetapi, di sebalik semua itu, hanya O yang tahu cerita sebenar, relitinya, O lah dalang semua ini. O lah yang lupa mengunci pintu tersebut. keji kan O itu.

disclaimer: cerita ini adalah rekaan penulis semata-mata. tiada kaitan dengan Pana, Anya, Sylvia, Xiran, Jill waima Oon. Jika ada kaitan, mungkin hanya kebetulan. larikkkkk.

Wassalam

RIMG0024 2

love you all! ampun A, ampun A

11 comments:

.::Hani in D Major::. said...

aaaa..sian A. keji na O ya. mwahaha

mcm sama jak kesah kt duak. kmk pun sak ati jak nangga sanok2 x pande ngunci pintu eih..

Rudy said...

aieh..xpalah..jangan lupak lain kali...

ngegeh babe said...

HAHAHHAHAHAHAHHAHA aku nang dah sangkak kau!! hahahhaha terit jak "aoklah bena ya" "aok lah bena ya" hahaha ulang sampei kabor..

AcHiKa said...

haaa~~kmk tekak betol~~huahauhua script ituew~~~ "aoklah... bena ya..."~~ :P

Audio said...

Wakakakaak...patutpun mala ter "aok lah benar ya" duhal keja kau duhal wakakakaka...

khairul onggon said...

aoklah mena ya... keji na juak nya hahaha.. kejam verylah the kejams... hahahaha..

Tulah kerja.. maca dari mula sampei abis mati2 ku ingat si A molah.. kali nangga si O pun keja oowh... kekekekekeke..

Hanum Jumas said...

fuhhh. pa jak la O ya.

asma said...

nang ada skill survival si O ya..namalah nak idup nak owh..heheh

Lepri Felix said...

MWA HUA HUA HUA HUA HUA HUA!!!

O ya nang pandey cover lah...

oon said...

dear all,

nak hidup, haruslah hipokrit primadona lite2 hahaha

WhiteTulip said...

hahahahaa....dah agak dahh..mesti O pun keja...sebab nya nyawap tang sumak ndak jakk..haha....lomm O tokkk...mok d jek sikitt..hehehhe..