Friday, 15 May 2009

af

Assalamualaikum

apis: kitak dolok sekolah matang kah

echah: eh sik eh, kmk sekolah tunaz (mis)

apis: ooo, auntie kmk gaok sik (fyi auntienya pengetua tunaz, the ever legendary cikgu amnah)

echah: aok, gaok

apis: eh nya datang ria

echah: eh benar kah, sinenya dudok, adoh mati kerja

apis: aok la, nya make tudung hitam, dudok sebelah cdak mak kmk, berani kitak, dahla kitak sik makey tudung

echah: aiiiii chem ni tukkkk (sikdala nya madah camtok, aku jak lebih)

yaaahhhh kitak org ingat, kitak org jak nagga diari af, aku pun nagga juak k. thanx utube! rindok nagga sidak tok bersusei klaka swak lam af, kiyut ada jak. yang ku sik sangka duhal si echah ya sekolah mis jauk, omg! sekolah agama uools. kakya ku cek gik, si apis ya tek dolok sek madrasah juak masa primary skool. duehhhh tambah gik 2 org artis swak asal miak sekolah agama. anding, sharifah zarina, dayang. haruskah oon menurut jejak langkah?? sikpalah, sekolah agama kah sik, jadi artis kah sik, asal pande nyaga dirik jak k, jgn lah nak rusak gilak. matilah jeslina hashim. berlagu2 juak, urang bang, harus segera pose2 masang telekung k.

yalah, sunggoh melobor dak idol2, britain got talent, x factor, tetap juak rindok nagga urg kita mpun belagu. ttp aku sik miss nagga konsert. especially nya tiga tok: claudia, aishah, apis. padahla aku bias, mmm maybe juak, maybe juak perasaan keserawakan ku tok tebal gilak. nak madah benar. dri mula2 af dolok, af2, aku dah stat nyokong urg swak jak. leh sik dolok ku cinta gila ngan nurul. hahaha. perlukah bertitisan air mata nagga nya berlagu ku mohon?? dolok masa amirul berlagu, tensen sa nyawa ku munnya sik deliver. tp dah si rizal ya nak alah "sik cayak kah", ingga juak nyawa ku nak. yalah, asal urg swak jak, nang ku nyokong menar. nurul, anding, bob, amirul, rizal, sapa nama nak jadi tomboy ya tek, reza (nyetok urg swak kah, cam perasan dirik urg KL jak) sapa2 gikla. mun sidak kuar, alu emo indah aku, leh sik. tauk ada sak ati ngan urg melaya kakya, tambah gik statement cik anah:

cik anah: ehhhhh nang sidak ya nang gia, sengaja sik mok nyuruh urg swak ya menang, jeles sora urg swak kacak. gine2 mak ttp nyokong bob
! mesraaa

yahhhhh semangat kan cik anah kita. tp nak, kita urg swak tok, nyokong2 emo2 gia jak, lebih2 nak. tp nak ngundi cokot. haha im speaking for myself. tangga dak sabah. nang antap alu bersemangat. kita tok besalah semangat2 kak nita. kakya pengingga gik nak.

neway yalah ku rindok af kali tok. hafiz, claudia, aishah. aku nyokong cdak pun sik malu, bakat ada, rupa ada, sora power. so aku nyokong cdak ya, sikla semata2 kenegerian jak, cdak nang deserve. frust juak aku riya, duak2 claudia n aishah ya kuar. perlu kah aril ya masok gik. aku tok xla tauk gilak perangenya. tp cik anah madah nya bujat, so benar la kali. nang bujat. tp sikpalah mun apis tinggal sorang, dpt la kita consentrate afundi nya ok. (oon sik ngundi, sikpat ngundi make line O2 occay. read: cokot). sigek gik aku suka nya tok, nya kelakar melaya nang pekat jak bunyi serawak. very kedak oon, "ehh kasut awak ader taik pusek ler" matilahhh.

Wassalam.

dlam semua2 persembahan nya, this is my favorite. so all the best to u lah.

14 comments:

juan affandi said...

aie... aishah ya nang miak mis juak ehh.. kmk pun baruk tauk dari geng2 jr di skolah.. hahaha.. mesti nya loba juak nak oon??? hahahha.... sekda cekgu amnah ya ingat smua muka student nya rasa mek ehh.. dek2 da krempuan dah sik betudong lalu lah ilang ingatan nya kali.. ehh aok.. kelakar hal urang melaya nak.. tdk time lekak semayang mek pg lunch bah... yah aku tok dah nak besusey... kluar lah lam radio ya tek "siapakah yang bakal menjadi juara AF" kejut mek tek kwn mek mdh gitok.. "kazen aku lah aril..." ya lalu lam ati mek tek... hahaha.. "aie.. layak kah kazen kau.. sak jak nya pernah sik cukup undi!!" so kesimpulan nya... org mlaya over confident.. hahaha.. apa kah.. sorry urg melaya.. awal2 pagi tok utak sik organise n suka nak ngerecor... hahaha... pjg jak lok... k lah... klak nyambong gik!!!

juan affandi said...

ehh lupak... nak tomboi ya amy nama nya... :))

CoKeLaT-RaWkZ said...

aok yalah lagu the best apis kooo.. including aku pecayak aku boleh terbang lagu anjang R. Kelly yg pemos itu.

WhiteTulip said...

yahhh...apis nang besttt...idup apiss! hahaha...

AcHiKa said...

mee tttooooo minat apiz~~ mudahan apiz menang mlm tok ho~~ awal dah prepared snack k nangga konsert mlm tok~~ huahuahua

f.i.e.z.a said...

ada jak cerita k mek tetak ya la mek suka maca koh.. ;P
afundi apis wpun mek tauk ktk xpat ngundi.hehe

renxokuken said...

aih... kerna apis ya lah ku alu naggar AF tok dr mula smpei ke malam penhujung nya mlm tok.. hehe.. mun sik kerna miak Sarawak ada lam ya, dah sora kacak, mun boleh, berik jak juara terus, sik payah nak gago 10 mgu training.. hehehe... bah, juh sama2 kita ngundi...

Oon, sik pa, sungguhpun kitak sik pat ngundi, pa kata, ulor jak barang 500 ringgit ngan kmk, kmk ngundi bg pihak ktk heheheh

Rudy said...

hoho.Af7 tok ku sik mengikuti perkembangan gilak..cuma ku tauk hafiz ya masuk final..

aVe said...

hahah.. nasib ktk xpat vote..
mun x, abis duit k vote klak.. hahah..
psstt oon..
dah tauk x?
Hafiz menang oii..
yah.. mesti ktk rindok nak?
1st sarawakian menang AF woit..

Big Momma said...

yeah.....apis menang!!!!!

hannaH said...

yay..hafiz menang!!
bebela juak ngundi nya mlm tadik..huhu..

Terompah Biru said...

Alhamdulillah... HAFIZ menang aiee... sampei hr tok ngenang boleh tersenyum ehh.. best!! best!! best!!

*Hadiah terbaik tahun tok ;D Hafiz menang AF7!!! Terimak kasih pengundi2 Hafiz semua... #habis kmk kak tok dipadah over hahaha...

Monalea Ismail said...

Yahoo.hafiz menang.bangga eh jadi urg sarwak.pergi mek stadium ngan laki mek.Laki mek org perak tapi menghargai bakat yg ada kat hafiz.OON nangga juak kitak sinun eh.Mun nanggga kat stadium lagik best.

MAMI_FARIS..... said...

dr af 1 sampey 6 sik pernah kmk nk ngundi... tp bila part apis tok pandey bait indah nk sedekah duit ngan dak hotlink... pas ya kenak tetak my chan..huhuhu........ tp puas ati juaklah bila apis cempian....