Friday 8 May 2009

lara

Assalamualaikum.

entri serius. stressed. depressed. down. sik nyaman nyawa. lara.

aku tauk berdosa nyalah keadaan.
aku tauk berdosa madah 'cobalah', 'nakkah', 'what if'.
aku tauk ya bukan tanda org beriman dan sabar. malah tanda org lemah.
aku tauk aku bukan orang lemah.
aku tauk deep inside aku kuat, gigih, tekad. masakan aku berada sitok mun aku lemah. begitu banyak aku lalui untuk sampei sitok.
aku tauk aku bukan pintar.
aku tauk aku bukan jugak bodoh.

tapi kadang2, jiwa aku terusik. runtun. lara.

aku tauk berdosa nyalah keadaan.
aku tauk berdosa madah 'cobalah', 'nakkah', 'what if' aku sik blaja sampei tahap tok. belaja setakat perlu, kerja setakat perlu. cukup makan, pakei. Alhamdulillah.

tapi yalah yang aku harap kan di saat tok.
di saat tok aku rasa mok lupakan semua n balit jak ke pangkuan keluarga.
di saat tok aku rasa nak tikam jaoh2 ilmu tok.
di saat tok aku rasa ilmu tok satu sumpahan.

aok, aku tauk, aku sikleh pikir kedak ya.
aok, aku tauk, semua ya adalah tanggung jawab aku.
aok, aku tauk, aku patut syukur rejeki berik ALLAH.

tapi kadang2, di saat2 kedak tok. aku lemah gilak-gilak. lara.

sungguh aku tauk aku kuat.
sungguh aku tauk aku can overcome this.

tapi kadang2 rasa sesak. lara.

Ya ALLAH, kau beri lah kekuatan pada hamba Mu ini.

Wassalam.

camtoklah oon menitis air mata duyung (aku siyes sedihh tok aiihh)

21 comments:

f.loren said...

mbak dengar lagu i believe i can fly oon !...

:|

ntah ehhhh. rasa nak leput juak dah tukk. all the best. mbak sabar jak.

adin ohsem said...

saba jak oh.
dalam quran da madah,
allah sik kan berik hambanya dugaan ya mun hambanya ya sik dapat tahan dugaannya..
sukor la kita yang dipilihnya..
tandanya kita maseh dalam perhatianNYA..

Rudy Iskandar said...

Shahrul,

sabar dengan setiap dugaaan,
tabah dan terus mara kehadapan

Jangan patah ati, patah semangat, we all support you.

MAMI_FARIS..... said...

tok Shahrul Razid Sarbini kah? kenaknya jd camtok? kenaknya lemah gilak???? oon..... Bila Allah cepat makbulkan Doamu,
Maka DIA Menyayangimu,
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu,
Maka DIA Ingin Mengujimu,
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu,
Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.
Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik
Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun...
Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya......

jgn lupak solat.... cne2 kita pergi ingat.."org atas" akan sentiasa ada dgn kita... mun ktk rs susah gilak d cnun... ada lagik org yg lebih susah........ things happened wif reason..... adalah hikmahnya.... sabar itu separuh dr iman...... insyaAllah ktk u can solve ur problems....

izza said...

lara????? xda word lain ka??? over glk lara ya...hehehe...aie tetak indah... blt la ctok kejap owh..sebulan ka... ogos balit ah!!!...

MakModen said...

o lah tedah.. jaik ati ngenang... dalam nya sedeh2 sempat juak ngkah gambar ngegeh nangis.. ya baruk...

masa macam tok lah it helps when we count our blessing...

p/s ada nangga crita p.s i love you? sedeh wooo....

Mizz Coki said...

Pahal sedeh tuk deng?

Ingat2 yang Maha Kuasa dan serba mengetahui. Apa nok berlaku mesti ada hikmah.

Boh sedih gilak, esok Mother's Daybah... coba chat ngan cik Anah ney tauk dpt ngubat ati.

juri_hakim said...

deng..berusaha laaa...inshaAllah semuanya akan ok..caiyok2 k..iboh sedih2..:)

n i e z a said...

what doesn't kill u makes u stronger. ;)

CikYarn said...

sabar oon...sekuat ni ati ktk sblm tok, sekuat ya juak la ktk mesti berdepan dgn stress ktk time tok. wish u ol the bes!!!

oon said...

dear all,

oon nang begitu terharu ngan ucapan kitak org semua. ada rasa nyaman kit nyawa. maksehhhhh

Insyaallah i can overcome this...

ps: dear mami, i like sajak kitak ya, terus kmk pose2 melipat sejadah

dukunlintahplk said...

oitt pa cerit?

uSu iJamm said...

Mun depan mata tek pat juak ku merik tisu..

clouds over her head said...

Bismillahirrahmanirrahim...

Allahumma inni a'udzubika minal hammi wal hazan, wa a'udzubika minal 'ajzi wal kathal, wa a'udzubika minal jubni wal bukhli, wa a'udzubika min ghalabatid daini wa qahrir rijaal

Maksud: Ya Allah sesungguhnya kami berlindung kpd Mu drpd keluh kesah dan dukacita, kami berlindung kpd Mu drpd LEMAH & MALAS, kami berlindung kpd Mu drpd penakut & kedkut, kami berlindung kpd Mu drpd tekanan hutang dan kekerasan orang.

utk tajwid yg betol, sila jak ringan2kan tangan ke link ini:

http://hazone.org/v1/?p=15

ataupun google kan saja 'doa elak malas' dan click ke image.. mun rasa sama jak bacaan nya, nya lah ya. lebih afdhal di amalkan setiap kali lekak smyg..3 kali kah, mun lebih pon, elokla dlm no.ganjil..


Sekian shj tazkirah utk mlm ini. Yg baik drpd Allah, dan yg tak baik dr saye. Wabillahi taufiq wal hidayah, wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

T in FL said...

Oon,
Sabar deng. Mek dah almost 4 tahun molah PhD. So I've been through what u're going through. If u need to talk, I'm all ears, okeh.

farid said...

if it makes u feel any better, if u must shed some tears ... nages laa kejap, let it all out ..

u will get over this phase, trust me.

anonymous said...

Deng..sabar k..sik lamak gik ya..mun maok pulang kejap. airasia ada promotion apa..:)

mak ikan said...

aok lah. menar kata sema ya. balit lah ooo. kau ya beraie sebenarnya. dah la beraie, mbak gik nak alah muley tayik dlm lab. nei ndak tensi duka lara croft tomb raider alu jadinya.

yohh mun dh nangis kedak john abraham <- ku abis ayat sia jak lah.

balit lah rol. balit lah. balit lahhhhhhhh. balit lahhhhhhhh *ala mbak lagu kepulangan yang dinanti

tapi ku tauk, ginei-ginei kau nang koat+tabah+gigeh+usaha+tangga kejayaan.

normal bila masa tok ko rasa biru. nama pun manusia bah. ada kala rasa biru, ada kala rasa oren.

se rak-rak juak tenet ku rusak. xpat ku nak ngintei ko online kat ym.

be strong babe. i know u are.

bunga said...

kuat kan semangat bang oon..u can do it! aja aja!! >.<

zara said...

This will pass..soon!

*lipat gik sejadah nun .. hehe

Khairul Onggon said...

Aihh.?? ku rasa udah komen reya makei tenet hpon.. sik al.. ku komen agik hehe..

Ilek2 Oon embak bersabar.. :)