Thursday 14 May 2009

sikda sapa madah 3

Assalamualaikum,

adik-kakak. oon nak bersaduk lite-lite manja lok. haruslah kitak org nengar rintihan oon occay.

as my previous post yang penuh lara croft, layar lara segala, mmg sedih, stressed, down aku masa ya. nang jiwa aku tertekan, xda mood, kerja sik jalan. kinek tok adalah tenang sikit nyawa, boleh la ku bersusei kit.

yalah, sikda sapa madah belaja senang.

mula2 honestly aku rasa, boleh jak molah phd, siklah susah ney, mun rajin, Insyaallah. senang jak statement ya nak. mmg benar statement ya. tp rajin ya besar maknanya.

actually nak nyuruh aku tertekan benar ialah, viva transfer aku sik lamak gik, aku masok second year sitok. so, untuk teruskan sambong phd tok, aku mesti present work aku, depan panel of examiner. sidaknya akan evaluate aku whether aku layak towards in the running to become america's next top model.

terus pose2 d permukaan air occayyy

eh salah. towards becoming a phd student. so before aku proceed kenak interview viva ya aku mesti present my work in front of mak hayam sofia and bapak hayam bob. that is the hardest part. you know when sometime when you did something at your best. at the highest possible level, but then, ppl said that it is not good enough. that is wat happen to me.

aku plah report, present result kacak2. ayat2 power. nang aku puas hati la, vagga ku nagga report aku ya. when aku compare report aku ngan org lain, aku dpt rasa report aku way better (haruslah level confident tinggi occay). when aku submit, when it was checked by sofia and bob, aku terkasima, terpana, cam2 komen jak sidak duak, ngeso salah tok, ngeso salah ya. sikda pun nunjok rasa report yg aku present ya vogue. mesti kitak org rasa down nak. yalah rasa ku koh. down gila2. berhari2 aku murung sbb ya. aku rasa dirik aku sik worth it. frusssstt antap. aku coba untuk rise above. tp sakitttt. sakit gilak.

bukan apa, bukan juak vangga ku nak ngeso dirik. besanya nak, mun aku molah something, aku mesti akan molah the best at highest quality yg aku mampu. bukanla perfectionist. just mmg aku camya. aku akan coba prove dirik aku jadi bagus n jadi yg terbaik. n apa yg aku polah yg aku rasa terbaik, org yg evaluate aku besanya akan rasa the same thing. thats usually the case when i was working, b it in craun or upm. selalu dpt pat at my back. tp sikla selalu ada juak la kenak terngak2 manja nak. tp its different here, the first time i submit my work, cam2 jak kritikan aku kenak, paham ku perasaan tomok (matilah! sikla ku sangka nya menang oiam koh, nang sikpat terus ku nagga rambut persis rihanna circa 2006 ya koh). anyway sik taukla camne, maybe sidak tok susah dpuaskan, when u give something they will one more, if you give more, the will want more and more. n then maybe juak standard of science sitok is at the highest level. tinggi gilak, tak tercapai akalmu.

sbb yalah aku down gilak, lararina segala. tp yalah lepas ya. aku coba ambik yg positif. coba rise above n time do heals. mula2 aku rasa sakit ati. tp kejap jakla, sik boleh lamak2, aku mesti kuat sepanjang phd tok. aku mesti melewati segala lembah dan lurah.

sepanjang perjalanan ini... lembah dan lurah ku lewati.... bersabarlah oon, kak eton tok lagiklah, hidup penuh ranjau onak duri. dolok diva kinek tok tetap konfiden diva occay. tetap kak eton memenuhi jemputan nyanyian pengilan urg nikah

yalah, molah phd tok kenak kuat, kenak tabah. bukan senang2 jak urg merik title ya. aku tauk sidak kritik for my own good, supaya aku jadi the best possible. i really appreciate duak2 parents hayam ku. sidak nang very dedicated for my development. mun sidak sik komen aku kedak ya, aku sikkan nagga pun mistake aku.

"please dont think that we put you through this to take you down. we wanted you to become a full-fledged scientist! that's why you're government paid us to do so!" ujar bapak hayam bob.

"benar ittewww. suatu hari nanti aku terpaksa nyerah crown tok ngan kau juak" ujar mak hayam sofia (sambil sengaja ngugok crown)

aok yalah taukku. anyway i will not have this feeling surrounds me. i'm better than that. aku akan buang semua perasaan ngegeh2 emo sik perlu. neway, aku nak ngucap juak makseh ngan kitak urg semua, merik kata2 semangat, berkarih molah sajak fatwa2 mutiara kata segala, i really appreciate it! nang nait benar semangat aku. berbekalkan doa dan harapan keluarga, cik sar n cik anah, kawan2 n that special someone, Insyaallah aku akan gigih, tabah, tekad.

Wassalam.

udah-udah la hazami, sik perlu ko ngulang berlagu tekad agik. coba mbak maca yasin malam jemat tok rasa ku nak

14 comments:

Mizz Coki said...

Camya lah Oon .. bersemangat waja rakan muda tek nak.. *clap clap.

Motif ka muka si Mimi ya last sekali haahahahah...

Boh lalek ngn kritikan, Diva sik boleh nengar kata orang bulat2, segiempat2, bujur2, tahap konfidensi mesti tinggi....

ceh,mcm menghasut ajak hahaaha..

f.loren said...

goodluck oon. kamek tauk kitak diva so jgn lahhhhh gip ap cepat. mun dah degree master smua ya lepas. sik mustahellll lah phd dpt juak nak. all the best!

gamba antm ya. ingat kamek caridee begegar2 kak shoot ya. ya lah antm igek igek nok di diat kamek dari pun ke ujong..

bah. goodluckkk lah . rindu ngn cik anah cik sar, adik ktk ya semua dugaan oon. sabarr.

bunga said...

terkejut mek nangga muka hazami rah ujong2 yaa...haha..

all the best bang oon...kuatkan semangat kitak yaa... jangan mensia2kan peluang yang ada...mek orang di sitok tetap mendoakan kejayaan kitak.. :D

AFUNDI10 HAFIZ ke 32999..
>.<

Tia said...

kamek nang dah ketagih ngan entry kitak... malar jak ngecek update... he he he
jadi dr.blog jak kitak...best agik...

anyway, all the best! jgn jak rambut kitak gugur kotan molah PHD tek, sik glemerina and voguerina kelakss

izza said...

farah, xda nya rindu ngn kmk adik nya tok.. nya rindu ngn someone special ya..hahahaha

abg, pa mek asa mk nyambong master pun ssh owh...huhuhu.. kmk tensen juak....='(. pa bnda flood monitoring ya gk mek x tauk..huhuhu...gne mk nyambong...huhu

dukunlintahplk said...

someone special.. yuuuuuuuu ;)

juan affandi said...

motif zaiton sameon??
hahaha...
nang tedah lah mek nangga muak nay belagu di sia koh oon...
sik kesian kah sidak penganten sidak pengilan nangga nya belagu muka gia???

CikYarn said...

gud luck again oon!

mena kata ktk, nang susah mok puaskan hati sstgh pihak walau mcm ney kita tok gigih berusaha biar benda yg kita polah nampak perfect di mata panel kita.

kmk juak sedang melalui perkara yg sama oon cuma beza nya ktk dgn paper work ktk, kmk tok negotiate dgn sidak user di site.

erm, sama2 gud luck la owh... ^_^

Rudy Iskandar said...

woot woot red alert, someone special...

teruskan usaha anda. as i'm battle my own battle here. the path i choose is hard, insyallah berjaya..

oon said...

dear cokelat,

benar kata kitak, harus kompiden diba n feeling primadona sekali occay

dear kuku gadong,

yahhh sungguh caridee bergegar last2 menang juak nak, begitulah jua oon suatu hari nanti

dear tulip,

makseh, insyaallah, kmk akan buktikan pada hazami lagu nya ya benar

dear big momma,

yahhh rindok mun jadik dr blog nak ooo, mun gia bukan stakat dr, prof emeritus terus bahh

dear adek,

malasku. yang kitak ya, bergerek peras, bergerek peras gik dan lagi dan lagi dan lagi. lagikkoh

mmg semua benda pun first time molah rasa susah, tp once u get the hold of it, nya akan jadi senang. igt sigek jak, mun urg lain boleh molah, kenak kita sik leh.

lagi fazli dpt jd Dr yaaahh

dear dukun,

komen anda menyimpang dari entri.

dear juan,

aok tedah oooo, tp kach bju kurung nya koh, bronze goddess katanya

dear yarn,

sma2 lah gud luck kita duak ooo.

mbak ngr lagu hazami sampe penin hehe

dear rudy,

special someone ya zaiton sameon ok

so samalah kita berusaha k, sik berenti hazami ya berlagu klk

n i e z a said...

life is a roller coaster ride. sumtimes u're up & sumtimes u're down. coz u've been down, it's time to rise up again. just like Miley Cyrus' song, its THE CLIMB that matters most. :)

AmirFX said...

Hazami juak paling ngegeh tangga aku... Jey-Tone Semeon ya gk seh dpt terimak... Haha....

azzahrah, IL said...

Oon kitak nang ceredittt....maca blog ktk tokkk...tekesimaa akuu! ne ndak impress nangga student phd ada sense of humor kedak tok which i dont have!! aku tumpang bangga sbb ada juak laaa student phdd jinaka kedak ktk tokk, dah ku dikpunn sik dpttt cerobeh kedak tok..bok kuu sedarr seriouss nya idupp aku tokk.....insya allah oon...mun kita usahaa, gerentii ngetopp pasyaa...good luck with your phd...let me know when you complete it and ace it....!!may allah put you throughh...yes we can do it Oon!

oon said...

nieza,

yahhh benar kata kak miley ituuu

amir,

yaahhh nong, rasa ati driiknya nak berlagu koh

azahra,

yahhh madah urg cerobeh, komen ya pun ttp ada unsur cerobeh nak, neway thanx! sama2 kita berusaha lah nak ooo