Saturday 1 November 2008

sakai

Assalamualaikum,

aiii denggg, ku sakai aihh. mlm selasa ya tek, tgh ku ngetep kuku lam bilit, aku nengar bunyi terketek-ketek kat atap. lam ati ku tek ingat stalker kah, urg minyak kah nak nilit aku nak. kakya ada bunyi urg main bunga api, pikir tek ada konsert sure heboh kah tek nak. alu nyengok lah aku ke penjan. aihhhh. apakah itewww. putih2 umpama kapas itewww. kac sekalsss.

SNOW!!!!

aihhh chemm ni tuk mak, anak mak dah nagga snow. aok aku tauk aku sakai, my first snow ever aihhh. maybe urg lain yg selalu cuti2 obersea dah sik heran nagga snow, tp aku sik kisah. aku harus megang juak snow iteww! terus aku turun tangga, sambil tergisin2, sampe nak tergugok kat tangga indah aku tek kotan excited. bukak2 pintu. aku terus feeling2 santa claus gitu. ya ampun, sejok nak mampus, -2 katanya. tp aku sik kisah. kotan nyuruh kak sema jeles, biar aku bersabok sajorkk kuar umah. nya sikla hebat gilak, snow lite2 katanya. tp kedatangan snow tok d celebrate juak sitok duhal, ya cdak main bunga api, sbb this part of uk jarang di agak snow, pa kah mimpi tetiba jak datang snow, yalah ku madah kali ari tok sentap bah oon datang sitok. chemmm ni lahhh. cdak madah maybe bulan 2 klk maybe ada gik. klk mun da snow hebat ku ngeso ktk org k. ma, sik perlu ko rasa dengki alu nak pegi the mines main snow ok. hahaha.


snow d belakang rumah, ko ada snow d belakang rumah?? sikkkk ada! hua hua hua

lembut, suci dan murni sungguh snow itewww...



btw aku sik sabar indah nak krismas koh. sitok krismas ala2 meriah sekals. shopping complex ala happening jak, sale situ sini sana sinun, kaunter perfume ya ala menggila jak promotion. semua urg looking forward n kakya krismas cuti 2 minggu. yeahhh sik perlu temu mak hayam. mmm im thinking of going to PARIS (harus capital letter okeeeyy!) this chrismas holiday. yahhh ma ko pegi sine krimas tok, serikin kahhhh. larikkkkk.

Wassalam.

27 comments:

Adey said...

best eh...real snow siot! harus kau molah snowman besar sopo lok huhu. cam aku tok just dapat merasa snow palsu semata-mata jak kt mines dlok. ya pun dh sekian dah sakai ku. pa gik kau di cnun hehe

f.loren said...

haha aok letap letup jak ujan malam ya. tapi kamek nang sik nyengok2 keluar lahhh. pagi mek turun lecture, uishh. apekah benda putehhhhhhhh tokkkk. excited oh. pes time tek nemu snow. alu lah nyampeiii berita ngn juan. wkakaka alu kamboh nyawa. sengeh2 kedirik jak diat snow. tapi sik byk kedak di reading lah oon!

Anonymous said...

aku nunggu2 jak bila snow nak turun kt tpt kitak urg sia. sbb ku tauk ko mesti KAMBOH! benar nak sangkaan ku. yah ku rasa snow ya sempena menyambut kedatangan ko d reading.aok, ekot ko nasehat adey ya, polah snowman sebesar sopo. mun ya besar gilak bagi kau, cukuplah snowman sebesar nurraudhah kah.. sik kepak lak ko molahnya. doh, alu meransak nurraudhah di tulis ku nama lam tok

Anonymous said...

oon...polah kacang ais oon...

Adey said...

piah, aku pun alu meransak juak tek :p

Rudy Iskandar said...

hoho main snowball, polah snowman besar sopo, polah kacang ais, pa gik boleh dipolah owh...ekekeke..wah..best ada jak pat megang snow benar..snow x ori di KL nun ada...kch jak xda snow x ori. susu snow kei miak kecik adala..ekekekekek

apa apa pun pegi PARIS jangan lupak begambar sakan dengan eiffel tower k. do take the pix @nite juak..ekeke...

KiKiHanakO said...

hahha...best2.. mun kmk lalu sik kalak juak tek.. mesti mek sik mok klh nak bergmbar snow ya..

>> psst belkang umah mek sikda snow.. tp snowwwwwhiteblack ada.. hahaha

MAMI_FARIS..... said...

eee...best ada jak dpt megang snow. cemburu aih... bila ka snow nk turun kch owh???

Anonymous said...

"ayyy best ehh sejok ehh. tok, snow lah tok. tok eh, tok snow namanya"

hahaha sora ko kin sari kin women babe.cemnitukkkkkkk hahahahaha *tetak goleng2

ada nak iklan maybank "duit ukai smua utai" ya. part ko madah "tok eh, tok snow namanyaaaa" aku tingat dgn iklan ya indah. part maknya mdh dgn anaknya, kat betis bapaknya ada pantak rimo "medak nuan ka betis apai nuan, ya rimo la yaaa"

hahahahha

blabla said...

Dengki na amek dgn itak on! Haha.. Best na juak snow ya.. Harus itak posing ala2 diva sblah snowman k.. Hehe

oon said...

dear adey,

yahhh sopo ya sapa??? sik tauk ku aihh

dear farah,

cdak madah reading tok nang dah beberapa tahun sik diagak senow, yahhh alu kemunculan kitak alu bercucuran snow gtuuu.

dear rudy,

aiih susu seno kahhh, jaik la atiku. jgn jak ko mecah2 polesterin kakya feling2 senow bertaburan aiihh jaik atiku kohh hehehe.

dear ladykiki,

tedahh kitak deng, sik pa snowhiteblack pun boleh la juak.

dear mami faris,

yahhh ktk beli la abc byk2 kakya tabur lah belakang umah ktk. hehe.

dear ngegeh,

sora kin women? matilahhh. lain ditangga koh. aku tok nak ngeso snow haruskah dikaitkan dgn iklan maybank segala kahh??

dear ave,

lom byk ya deng, klk mun dah bulan 12 klk adoh mek rasa nangis mek nagga snow kali heheh

Kamil L said...

snow dah turun, mesti sejuk tahap gaban dah sinun..huhu...

f.loren said...

haha mena kah prinses snow lah kamek tok!!! demi oon alu gugorrr snow di tanah reading!

lom gik gaban ne tok eh. gik maseh k ju biasa2 tok. nak oonn?

Anonymous said...

Jap. Tetak lok.

"Tok snow nama nya.." huhu.. sejok owh? hehe..

*sambung tetak gik*

murni said...

"lembut, suci dan murni sungguh snow itewww..."

ouucchhh...i like that sentences...murni gitewwww (prasan sih!)

wah wah..dah dpt tgk snow..me waiting for snow ere..ntah bile nak dtg..hehe!pasti jakun nye..bile first time tgk nnt..yela..seumur hidup sama la kite..tak pernah tgk!=p

Anonymous said...

banyak ya jak tek snow duhal?? aku ingat tek byk, mcm ais rah peti sejuk atas jak..sakai juak sidak cnun sampe main bunga api indah..hehe..sikda bah deng.guro mek jak.oklah ya jangan ndak ncerik.tapi aku sik puas ati part ko madah aku tek g serikin krismas tok.seingat2 akulah..sebelum ko pegi cnun,kau lah duta serikin kat kuching tok.tiap bulan tauk ada pegi..hahaha..lupak daratan!!

Anonymous said...

banyak ya jak tek snow duhal?? aku ingat tek byk, mcm ais rah peti sejuk atas jak..sakai juak sidak cnun sampe main bunga api indah..hehe..sikda bah deng.guro mek jak.oklah ya jangan ndak ncerik.tapi aku sik puas ati part ko madah aku tek g serikin krismas tok.seingat2 akulah..sebelum ko pegi cnun,kau lah duta serikin kat kuching tok.tiap bulan tauk ada pegi..hahaha..lupak daratan!!

Anonymous said...

banyak ya jak tek snow duhal?? aku ingat tek byk, mcm ais rah peti sejuk atas jak..sakai juak sidak cnun sampe main bunga api indah..hehe..sikda bah deng.guro mek jak.oklah ya jangan ndak ncerik.tapi aku sik puas ati part ko madah aku tek g serikin krismas tok.seingat2 akulah..sebelum ko pegi cnun,kau lah duta serikin kat kuching tok.tiap bulan tauk ada pegi..hahaha..lupak daratan!!

Anonymous said...

farisha dah apal dh skrip ktk lam vc ya... plik alu jak bunyi kakar... tok snow la tok... pa ka???????

Adey said...

xkan la xtauk sapa sopo ya hehe. maka sama skool lok

oon said...

aiii meriah juak post ku tok tek, semua sakai nagga salji nak.

dear kamil,

blom sejok gilak mil. tp nak mek dah meli jaket baru, ada bulu2 serigala gik ya hehe.

dear farah,

yahh haruslah kitak snow white bah.

dear zara,

aiii tetak indah nya lok, aokla sora mek pecah lobang lam ya, excited bahhh hehe.

dear murni,

harusss... mmg macam murni snow itteww.. takpe nanti masa sampai, main la puas2 k.

dear asma,

yeahhh eksen sak jak nya pergi serikin gago meli tudung indon ya hahaha.

tauk la ktk suka kmk deng, sik perlu sampe 3 igek komen deng hehe

dear adek,

haruslaaaa.... mun dak dolok dirumah main snow polesterin sajorkkkk

dear adey,

lelah ku ngorek utak ku, ng sik tauk ku sapa sopo ya kohh. tang ada2 jak kita duak piah lok

Anonymous said...

sopo = azuandy. wandy besar . bukan wandy megi. tunggal noorhafizah rahim. diam taman sukma ada mukak kedei runcit. azuandy bin apa kah namanya tek. adey, sian na ku nagga sarol tok sik kenal kawan lamak. nasib nurraudhah ko ingat?

Adey said...

hehe..dekat nk lengkap penjelasan piah ya. tp spoil da jak x igt nama bapak sopo skali hehe. btw piah, jgn sbut gilak nama nurraudhah ya, meransak ku klk koh keh..keh..keh uhukz uhukz

Anonymous said...

maseh tek ku sikpuas ati sik ingat nama bapak sopo. megi ingatku, azwandy suhaimi. on, kau dah 12 tahun sama skolah dgn sopo tapi sik kenal, nang apalah. aok ku ingat sopo rumah kunin masa skolah rendah lok. skolah mnengah x ingat ku

Rudy Iskandar said...

ya kabaruk..panjang ada jak komen...
aok eh...meransak ko dey kekeek...

piah, x nya ingat asaku..mok diberus dengan belacan bintulu sarol tok..

oon said...

dear piah, rudy n adey.

aihhh sik pasal2 menransak nuraudah duak sopo. sikla ku tauk urg nunggah nya sopo. aku nunggah nya wandi jak. after 10 tahun baruk ku tauk. lobo tauk ku. nak suka ngorek idong d khalayak ramai masa jah 5 ya ehh. aihhh ampun lobo.

Anonymous said...

aih besh ehh...

aku tek alu ngecek blakang umah ku juak, nei tauk da snow nak, tp sik da, snowhite jak ku temu tgh bersusey ngan hazeline snow.. hampa ku ehh.. ;(