Friday 26 September 2008

manchester n liverpool

Assalamualaikum,

k udah2 gik rindu2 an bertangissan na'alah on, bukan ko dpt balit pun. sabar untuk 3 thn sik raya. lekak abis 3 thn, pakeilah kau baju melayu bersabok tiap hari kohhh. huhuhu. aoklahhhh udah2 gik aku tok. nang suka juak nyakit dirik nengar lagu raya sudirman, aman shah segala. k dah dah oon.

k kali tok aku nak cita kemana aku menghilang selama beberapa hari lepass. yaaahh byk urg bercarik ngan aku hehe. sesungguhnya sememangnya aku glam! actually aku, salwa n ira. nang dah plan. ko tauk gi sine? gi PARIS!!! tempat asal ku bah. aiihhh. haha. aok mek urg nang plan nak gi bulan posa tok. jimat sikit belanja kurang kit makan nak. so awal2 dah ku mintak cuti ngan mak hayam, sik madah gi sine takut nya murka aku gago berambeh di paris sak jak kerja sik siap2. nasib nya ok. so search la tiket eurostar. aiiii deng deng, kitak urg taukkah apa eurostar ya! yaaah. apa ko ingat eurostar ya sekolah star cawangan eropah segala!! sudehhh memang naive peminat2 blog ku. eurostar ya ala2 tube bawah laut segala yg menghubungkan UK dgn benua europe gitewww. yaahh keluar gik aura didikan cikgu jelani. nya akan gi direct ke Paris, kakya pegi negara2 lain like belgium, netherland dll. tiket eurostar tok sikla semahal belon, besa setengah rega tiket. so kmk org pun plan lah nak beli tiket eurostar, dah survey punya survey, nang worth it la gi paris make eurostar, nang murah.

tp tek nak, baruk mek urg nak meli tiket ya tek ehh. ada cita keji. keji antap! ko tauk serak-rak, sengan-ngan, sedan-dan kmk urg nak meli tek eh. eurostar ya mengalami kemalangan indah! keji! kemalangn kecik la, x penah2 gik ya, tang ada masa tok juak nya accident, tp xdala urg mati. so eurostar pun cancel semua trip UK-Paris. sik keji panama ya!! tang tauk2 jak aku nak pegi paris, aku rasa mmg ada urg sabotaj. ku rasa perez hilton rasa ku. mun sik kenny sia, pa nya sik puas hati, aku lebih glam! bencikku ehh. aku dah feeling2 carrie bradshaw sesat d paris. matilahhh. kakya make topi senget. baju belang2 itam putih ya ehh. bencikku. alu sik jadi. eurostar cancel sampe lah sebulan. tp sikpalah mungkin tuhan nang sik nyuruh ku pergi dolok. takut kelak aku makin loba, ngegeh d paris. sikpalah aku pasrah jerrrr. lamak gik ku sitok deng. tunggu jak kau Paris!

tp oleh kerna dah mintak cuti, haruslah diutilize sepenuhnya. so tekak aku gi sine?? mun urg kaki bol mesti cemburu ngan aku. mun lagik apis. mesti sikda perasaan. larikkkk. aku gi Manchester n Liverpool deng. hehe. well aku ngakuk aku pun xda juak perasaan apa masa nak gi, dah nama kt tok kaki bangku emas nakkk. tp suka jak nyuruh pijal jeles bahh.

perjalanan dr reading ke manchester lamak juak, 3 jam lebih make train, kedak rasa gi sri aman. dr manchester ke liverpool sejam lebih la. so mek urg stay kat hotel murahan kat manchester; travelodge. sapa2 nak diam d UK taukla. tahap2 hotel harbour view gia, sungguh murahan, tp kacak la juak. boleh la. so di manchester. target utama haruslah old trafford nak. yaaah. mesti apis, jaki ngan awang sik tauk apa old trafford ya haha. mula2 ku sik tauk juak koh. aku ingat lah old trafford cam tang nama2 stesen keretapi jak hahaha. coma2 kenak tetak salwa. well utk urg yg sik tauk, yg cuma tauk berias jak, tok ku madah, old trafford ya nama stadium manchester united, di ambik bersempena nama tmpt sia. paham adik2.


ronaldo, giggs, rooney semua mengejar oon. larikkkk


old trafford deng!

so kat sia, mek urg gilah stadium tour nya. aiiiiih best aihhhh. benar ku madah. nang hebat pakcik tour guide ya explain. tetiba nait semangat indah aku minat main bol. aiii chemmm ni tukkk. haruskahh aku setat main bolll. errk. nya cerita la sejarah man u, ada belon accident la, byk masalah kewangan la cam2 la. so ya menjadikan man u kuat gitewwww. tp honestly tang tiba2 jak aku dtg minat. balit umah terus bukak tenet search pasal man u. aiii chemm ni lahh. tp best la, tour ya nya ngembak gi stadium, masok2 jak ko rasa, cam center of the world gitewww. sll nagga lam tv jak nak (pernah ka ku nagga oo). kinek tok dah depan mata. the theatre of dream katanya. yaaah ala2 my dream of oon. kakya mek urg di embak ke tmpt dak beckam, ronaldo, ryan giggs (aiii sik sentap ko jah aku tauk indah ngan nyetok!) bersalin baju, tmpt becham mula2 bertemu vic. ehh rasa best jak aku berada di sia. aku rasa cam dilahirkan semula jak. aih pa kaitan oo. kakya gi museum nya. cam2 la, puas jak aku bergambar.

sitok la bg ronaldo ku, bg rooney ku, bg beckam ku main tarit2 towel. keji tauuu

Legends! haruslah oon ada di sitiewww satu hari nanti


tapi masa dah nak balit tek nak, pakcik tour guide ya negor:

pakcik guide: hye, where are from?

aku: hold on pakcik, I know what you're thinking, u think i look like leona lewis kan, pakcik ni tauu..

pakcik guide: errrr, what?? i just want to ask you where u from? leona lewis??

aku: errr im from Malaysia..

pakcik guide: oo Malaysia, nice place, once our sponsors.

aku: oo really??

pakcik guide: Yes, Air Asia, really good one. sponsored the team for couple of seasons. n a really excellent airlines too.

aku: wow! pakcik tauk ngan air asia juak kahh. aii vangga ku air asia!!

pakcik guide: haruslahh. sungguh air asia ala low cost airline giteww, service nya meletops! pakcik tak kisah, sugguh pakcik kaya va va voom, pakcik suka nait air asia. pakcik suka mun da promotion 99 sen gi KL, haruslah grab the opportunity shopping d sogo!

aku: aiih bena pakcik

pakcik guide: yalahhh, macam2 dah destinasi air asia kinek tok. pakcik dah gi Bali, Shanghai, Macau. cam2 lah, dengan harga yg very the murrr.

aku: aok ya lah pakcik oo. murah kan. servis pun ok juak.

pakcik guide: tp yalah, adalah urg yg sik maok make air asia kohh, mdah sik kelasss. madah flight urg kebanyakan. well ronaldo, rooney, giggs, sir alex pun nait. ada ku kesah kelas sik kelas bak kata julia hana denggg.

aku: sapakah yg madah sik kelas ya pakcik?

pakcik guide: sapa?? tatau?? larikkkkkkk


yaaah sik ko vangga ngan airasia, tp pakcik tu ober lah pulak ttp promotion air asia, ex steward air asia kahhhh. sudehh.

neway lekak gi stadium, mek urg pun jalan2 la town. mmm pendapat aku. machester tok hectic. n then urg nya pelik2. banding ngan reading tok urg nya very well manered very the english. sitok ala soho, indie, punk, emo cam2 ada. miak remaja nya pun pelik saku. sik pat ku diam sitok. kompom ku rusak. matilahh. n then manchester tok a bit kotor. tp urg melayu stok, bait2 koh. i mean mun nemu sidak kat jalan, sidak tegor. sik kedak d london. ala2 lawa ckit la. neway. it was fun.

Manchester Arndale. dpt celen hopoh sik. haha.

tauk ada juak oleh

Manchester library

siapakah jejaka tampan merayau di manchester itewww??

kakya the next day mek urg pun bergerak ke liverpool. gi juak la stadium liverpool. mmmm sik la sehebat n segah2 man u. mmm besa jak koh. nuthing much. tp oklah juak. jgn sik gi kata urg. tp aku suka town liverpool. bersih n byk historical place. nang kacak rasa ku. byk museum, galeri ala2 art2 gitu. batik sapar gapar jak sik da.

stadium liverpool. besa2 jak ooo.

ntah sapa2 jak ngan ku bergamba tok

ala2 rome liverpool tok ko (ko dah gi rome kahh??)

St Johns garden

Albert Dock. terselap ku brooke dockyard dak cekor segala.

so yalah tuju ku ngembak dirik sik jadi ke paris, pakey ngembak mind ku lari dari mikir kuching. tp nakkk gine2 pun manchester n liverpool ttp hopoh ngan satok best agik. chemmm ni lahh. ada gik cita tokkk.

Wassalam.

10 comments:

f.loren said...

hahaha pisan kamek maca dialog air asia. mena ndak kahhh crita ktk ya. semperna pakcik nunggah ktk kak leonaaa!! wuhhh oon puas dah ktk merayo kota UK tok.. wuhh!! bila lah nak ngagak kamek? coming weekend kamek pegi londonn lageikk!

RAYA. tp apa mok polah??

Pakpuj said...

oi oi!~ sumak ndak jak komen pasal stedium liverpul nun. Cik ati ku eh (Liverpul fan tok ba ehek)

Anonymous said...

lewat juak kau.. selamak ya ko seroommate ngan ronaldo pun ko sik tauk kah.. lelah jak aku tok koh.. tp sik pa lah..aku low profile bah hehehe...

pakcik tek lucu juak.. mula2 speaking, kak ya pendei bersusey kelakar s'wak indah.. antap..

rindok ati pat gi old traf... aku lamak dah sik balit kampong, ya lah sik pat nak ngabas sia lok.. hehehe..

by the way.. kelakar pasal Paris.. ingat ku dialog tok.. ingat sik kau

"Repeat after me...
"Paris.. First Class.. International....
"Paris.. First Class.. International..." hehehe

dialog ko satu masa dolok hahaha

edzura said...

wuh oon anok liverpul..liverpul la best oii, sejarah nya sik search ka. Man U sik best! hehehehe..org swk salu minat liverpul org melaya salu minat Man U. Keji kitak oon...nganok stadium liverpul sik best. cik ati juak eh kedak pakpuj lok :(

Rudy Iskandar said...

dueh..keji gitew Liverpool besa-besa jak (hahaha bageilah dah sampei sia)..You'll never walk alone gitewww kecik atiku....
M.U huh...dolok aku one of the fan...nektok...hahaha...xda gik dah...

nunggu AirAsia X offer gi London lok....whuahuahuaha...

oon said...

dear farah,

aiii bena cita ya farah, top haruslah ada tokok tambah leona lewis sak lazattt gik cita ya. hehe.

yalah oo bila lah kita nak jumpa. kmk pun nang nak jumpa kitk. kmk hanya free weekend jak, ya pun kadg sik free. Insyaallah satu hri nanti kita jumpa k. raya?? jgn d tny pasal raya ngansa gik mek kelakkk

dear pakpuj, edzura n rudy,

aiii denggg, jgn merajuk deng, kmk actually sik masok stadium liverpool, sbb dah aher nak sungkei masaya. i bet sejarah nya pun best juak. just that dr luar tang sik segrand man u. kmk sikla minat mana2. mundak ku loba jak sekejap bah. kmk minat team sarawak bahh. aku minat john hunter. bolehhh??

dear renxo,

aiihh ingat juak ko cita ya. Paris, first class international.. hahaha. lawak ehhh. suatu hari nanti akan tercapai jua!

Adey said...

John Hunter ya peminat ManU juak wakakaka. Nang cita2 aku nk ngabas old trafford. lps pegi old trafford, aku pun nk ngabas anfield! aku nk kemeh kt padang anfield wakakakaka (pminat liverpool jgn mrh, plentey jak bah :P)

Anonymous said...

oon,
isma lok diam di old trafford. ahah! mun nya maseh sinun lok... nang alu bejumpa kitak duak ooo?

Anonymous said...

helo syg..
best oo mek tgok pic ktk..
kmk towk fan Man Utd..
salute la mek ngan ktk...
paling2 ktk brgambar kat jersi2 ya..
cayalah...
so camni kat sia..best sik..
ok la panjang lebar lak komen mek..

glory2 Man Utd...!!!!

oon said...

dear syg ila,

sapa ktk tok ooo? best kat sitok?? sik ehh. best jak mula2, kakya besa2 jak huhuhu